کوشاکار 35 ساله شد

رشد 32 درصدی در فروش تجهیزات شبکه هواوی

اخبار کمپانی هوآوی:

شرکت هواوی به عنوان تولید کننده تجهیزات شبکه گزارشی را منتشر نموده که در آن اعلام شده در سال مالی 2016 فروش تجهیزات شبکه سازمانی و مخابراتی هواوی 32 درصد رشد داشته است.

در حالی که قرار است گزارش کاملتر فروش کلی شرکت هواوی منتشر شود، آقای اریک شو (Eric Xu) یکی از 3 مدیرعامل هواوی در سال 2015 گفته بود که تخمین زده می شود فروش کلی سال 2016 (محصولات مخابراتی، سازمانی و کاربری) تا حدود 32 درصد افزایش داشته باشد و این بدان معنی است که این شرکت باید به درآمدی معادل 75.1 میلیارد دلار دست پیدا می کرد. البته میزان فروش واقعی هواوی در سال 2016 به تخمین ها بسیار نزدیک بود و عدد 74.8 میلیارد دلار به عنوان درآمد سال 2016 این شرکت معظم اعلام شد.

نتیجه بررسی ها این است که فروش تجهیزات و خدمات شبکه سازمانی و مخابراتی هواوی حدود 49.5 میلیارد دلار عاید این شرکت نموده و این در حالی است که فروش این دو حوزه هواوی در سال 2015 برابر با 37.6 میلیارد دلار بوده است. این بدان معنی است که سرعت رشد فروش حتی نسبت به سال 2015 که رشد 28 درصدی در حوزه مخابرات و سازمانی را تجربه کرده بود، پیشرفت داشته است. نتیجه به روشنی تفاوت بین عملکرد اریکسون و نوکیا را به عنوان دو رقیب اصلی هواوی در زمینه این نوع تجهیزات مشخص می کند.

میزان فروش هواوی و نوکیا و اریکسون

تصویر: درآمد حاصل از فروش (بر حسب میلیارد دلار) بر اساس آمار اعلام شده از سوی نوکیا، اریکسون و هواوی

 

در حالیکه این دو شرکت سوئدی و فنلاندی گزارش فروش سالیانه خود را هنوز اعلام ننموده اند، اما فروش 9 ماه اول 2016 آنها مشمول سقوط درآمدی حدود 9 درصدی در مقایسه با 9 ماه اول 2015 بوده است. ساده نیست که مقایسه روشنی بین تفاوت های این سه شرکت صورت گیرد. برای نمونه، هواوی در حال حاضر بیش از یک سوم کل درآمد خود را از محصولات کاربری (گوشی موبایل، تبلت، ساعت هوشمند و ...) به دست می آورد و مشخص است که در 5 سال آینده بزرگترین بازار گوشی های هوشمند را در اختیار خواهد داشت و رقبای خود یعنی شرکت آمریکایی اپل و سامسونگ کره ای را پشت سر خواهد گذاشت.

نوکیا و اریکسون در چند سال گذشته از بازار گوشی خارج شدند و در حالیکه اریکسون روی ارتباطات سیار تمرکز کرده، نوکیا از زمانیکه رقیب اصلی خود آلکاتل-لوسنت را خریده، نقش اصلی را در بازار شبکه های Core و Fixed-line بازی می کند. نوکیا همچنین زیرمجموعه ای به نام شرکت نوکیا تکنولوژی دارد که با تولیدکنندگان دیگر روی توسعه دستگاه های جدید کار می کند. در نظر داشته باشید هر سه شرکت هنوز بیشترین فروش خود را از تجهیزات و خدمات شبکه ای که به مشتری های سازمانی و مخابراتی می دهند دارند. سهم هواوی از درآمد ایجاد شده در این حوزه ها 66 درصد نسبت به کل فروشش می باشد. در حالیکه اریکسون 94 درصد از کل فروش خود را از تجهیزات و خدمات شبکه کسب کرده (در 9 ماه اول 2016) و بخش شبکه نوکیا 91 درصد از درآمد کل نوکیا را در مدت مشابه به خود اختصاص داده است. اریکسون در 9 ماه اول 2016 نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.5 درصد کاهش فروش داشته و نوکیا هم در همین زمان، 11 درصد افت فروش را تجربه کرده است. هر دو شرکت اروپایی بر اساس نقاط پیشرفتی که در سال 2016 در نظر گرفته بودند به سرمایه گذاران خود اعلام کرده اند که تا سال 2017 شرایط به همین منوال خواهد بود.

هواوی در بیانیه های خود به وضوح با بدبینی صحبت کرده است. آقای اریک شو در پیامی که به مناسبت آغاز سال نوی میلادی منتشر نمود، در باره افزایش «تزلزل اقتصادی و سیاسی» صحبت نموده و گفته علیرغم رشد دو رقمی در فروش، کارآمدی عملیاتی و جریان نقدینگی هواوی بهبود زیادی نداشته است.

منبع: +

Share this post